ANCAAR

Asociatia Nationala pentru Copii si Adulti cu AUTISM din Romania

Wil Koning a obținut licența în Psihologie la Universitatea din Amsterdam, Facultatea de Psihologie a Dezvoltării și Psihologie Educațională în 1976.

În ultimii 35 de ani a activat ca psiholog, cercetător, profesor și coordonator educațional. De asemenea, a lucrat ca diagnostician și terapeut al copiilor și adolescenților din învățământul special și din centrele de recuperare.

Wil Koning a publicat articole și cărți, enumerate mai jos. Programele create de ea și în colaborare cu alți specialiști au fost aplicate învățământul din întreaga Olanda între 1980-2000.

În ultimii 10 ani a fost angajată la Centrum Autisme din Leiden, Olanda unde a participat la crearea de programe și a aplicat metoda Eu sunt special adolescenților și adulților cu autism în ultimii ani. În principal a lucrat ca diagnostician și terapeut.

În prezent activează ca psiholog și terapeut în sistem freelance în Olanda și lucrează în special cu adulți cu autism. Împreună cu echipa ei de la Centrum Autisme creează în momentul de față o variantă a metodei Eu sunt special pentru adulți.

Publicații relevante în ultimii 20 de ani în limba olandeză (titlurile sunt traduse în engleză)

Koning, W. & Schuurman, C. Handelingsgericht en competentiegericht diagnosticeren van autismespectrumstoornissen. (About Goal Based Assesment and autism, a chapter in a book about autism). In curs de apariție.

Koning, W. & Bloemberg- van Bekerom (2010). Crisismanagement. In:  Interventies in het onderwijs: werken aan goede verhoudingen, hfd. 6, pag. 151-176. Taal, M. & Poleij, C. (red.), Den Haag: Boom Lemma (About crisis management in schools by the schoolpsychologist)

Koning, W., Bakker, H.E., Pameijer, N.,  Beukering, T. van & Pijnenburg, H.M. (2003). Handelingsgerichte diagnostiek en indicatiestelling in het REC: een discussie. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 42 (2003), 393-395. (About Goal Based Assesment/Psychodiagnostics)

Koning, W., Bakker, H.E. & Pijnenburg, H.M. (2002). Indicatiestelling en handelingsgerichte diagnostiek binnen de REC’s: gescheiden of functioneel geïntegreerd? Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 41(9), 457-469. (About Goal Based Assesment/Psychodiagnostics)

Bakker, H.E., Koning, W., Pameijer, N. & Pijnenburg, H.M. (2002). Protocol handelingsgerichte diagnostiek binnen het REC. Zoetermeer: Wegbereiders Expertisecentra LGF. (About Goal Based Assesment/Psychodiagnostics)

Koning, W. Als omgaan met anderen moeilijk is. Pervasieve ontwikkelingsstoornissen. (1996). Trends, 8 (3), 22-24. (About autism and pervasive development disorder)

Koning, W. en Wesdorp-Uytenbogaart, P. (1993). Zelfbeeld: de lange weg van theoretisch construct naar toepasbaarheid in de praktijk. Kind en Adolescent, 14 (3), 215-221. (About self-esteem, self-evaluation)

 

 

Scrie un comentariu

Implica-te! Doneaza 3,5% pentru ANCAAR
Proiectele noastre

abil

respiro
Parteneri
copy-campanie-banner
.......................................................................................