ANCAAR

Asociatia Nationala pentru Copii si Adulti cu AUTISM din Romania

Ediția a cincea a Manualului de diagnostic și statistică a tulburărilor mentale (DSM), care va intra în vigoare în 2013, își propune să revizuiască criteriile de diagnosticare a Tulburărilor din Spectrul Autismului, care au dat naștere în trecut la diagnosticări greșite și multă confuzie în rândul pacienților și al familiilor acestora. În acest sens, s-a lansat pe site-ul oficial pentru dezbatere publică următoarea propunere de definire a Autismului:

Revizuit la 26 ianuarie 2011

Tulburări din Spectrul Autist

Trebuie să fie întâlnite manifestări din A, B, C, D:

A. Deficite persistente în comunicarea socială și interacțiunea socială în toate contextele, nemanifestate ca întârzieri de dezvoltare generale, care să se regăsească în toate cele 3 arii descrise mai jos:

  1. Deficite în reciprocitatea socio-emoțională: pornind de la manifestări de apropiere socială anormală și imposibilitatea menținerii unei conversații din cauza lipsei de reciprocitate afectivă, emoțională, de interese și ajungând până la absența totală de inițiativă în interacțiunile sociale.
  2. Deficite în comportamentele de comunicare non-verbală folosite în interacțiunea socială: pornind de la comunicare non-verbală și verbală foarte slabă (anormalități în contactul vizual, limbaj corporal) sau deficite în înțelegerea și folosirea comunicării non-verbale și până la absența completă a expresiilor faciale și a gesturilor în comunicare.
  3. Deficite în dezvoltarea și menținerea relațiilor sociale (în afara relațiilor cu anturajul, îngrijitorii): pornind de la dificultăți de adaptare a comportamentelor în funcție de contextele sociale diferite, dificultăți în participarea la jocuri imaginative și la formarea prieteniilor până la absența totală a interesului pentru ceilalți oameni.

B. Comportamente, interese și activități restrictive, repetitive (stereotipe), manifestate în cel puțin 2 dintre următoarele arii:

  1. Vorbire, mișcare motorie și utilizare de obiecte în mod stereotip (repetitiv): precum simple mișcări stereotipe, ecolalia, utilizarea repetitivă a obiectelor, utilizarea de secvențe idiosincratice.
  2. Atașament excesiv la rutină, comportamente și vorbire ritualizate sau rezistență excesivă la schimbare: de pildă ritualuri motorii, insistență în a mânca aceeași mâncare, în a merge pe același drum, folosirea acelorași întrebări sau apariția stresului la mici schimbări.
  3. Interese fixiste, restrictive manifestate cu o concentrație maximă, o intensitate anormală: precum atașament/ preocupare puternică pentru obiecte neobișnuite, interese excesive manifestate cu perseverență.
  4. Hiper- sau hiporeactivitate la stimuli senzoriali sau un interes neobișnuit pentru caracterul senzorial al mediului (de pildă, indiferență la durere/căldură/frig, reacții neobișnuite la anume sunete sau texturi, atingere sau mirosire excesivă a obiectelor, fascinație pentru lumină sau pentru învârtirea obiectelor).

C. Simptomele trebuie să fie prezente din copilăria timpurie (chiar dacă nu se manifestă integral până în momentul în care cerințele sociale depășesc capacitățile limitate).

D. Toate aceste simptome limitează și îngreunează funcționarea firească a individului zilnic.

Scrie un comentariu

Implica-te! Doneaza 2% pentru ANCAAR
Proiectele noastre
respiro
Noutati
Această secțiune a fost creată din dorința de a fi la curent cu noutățile din domeniul autismului.

Vezi cursuri.
Vezi carti.
Vezi cercetare.
Vezi resurse online.

Fiți prietenii noștri și pe Facebook!

Esti îngrijorat
că fiul sau fiica ta ar putea avea autism? Este obligatoriu să mergi la medicul de familie pentru a beneficia de screening-ul gratuit oferit de Casa de Asigurări de Sănătate. Noi te putem ajuta oferindu-ţi un rezumat al simptomelor.

In fiecare zi
.... la fiecare şapte ore şi jumătate, în România se naşte un copil cu autism. Adică trei pe zi. Ești pregătit să-i primești în lumea ta? Câţiva sunt norocoşi pentru că părinţii le pot plăti terapia şi îi pot încuraja să-şi dezvolte potenţialul. Ajung pianişti, pictori şi pot fi incluşi în învățământul normal.
Articole
Parteneri
copy-campanie-banner
.......................................................................................